Slijedi na repertoaru
Sokol ga nije volio
Ponedjeljak, 11. studenog
Petak, 03. srpnja 2015.
Kazališno vijeće GDK "Gavella" je na sjednici održanoj u petak, 3. srpnja 2015. prihvatilo program 30. "Gavellinih večeri" koje će se održati od 3. do 13. listopada 2015. u Gradskom dramskom kazalištu "Gavella". Ovo izdanje Festivala tijekom devet večeri okupit će isto toliko predstava iz Splita, Rijeke, Sarajeva, Beograda, Maribora i Zagreba, osam u konkurenciji za nagrade, u odabiru Borisa Svrtana, Sonje Kovačić i Dubravka Mihanovića, ravnatelja, izvršne producentice i dramaturga Gradskog dramskog kazališta "Gavella", te jednu izvan konkurencije, na zatvaranju festivala, čiji je zajednički nazivnik "ljekovitost ansambl-igre". 30. "Gavelline večeri" otvaramo "Idomenejem" Hrvatskog narodnog kazališta iz Splita, po tekstu Rolanda Schimmelpfenniga, vjerojatno najznačajnijeg suvremenog njemačkog dramatičara, na čijoj je partituri Rene Medvešek stvorio predstavu dirljivu u svojoj jednostavnosti i povjerenju u moć priče i glumca. Slijedi Zagrebačko kazalište mladih i "#radninaslovantigona", čiji su autori Jazmin Sequeira i Luciano Delprato, dok režiju potpisuje Renata Carola Gatica. Zatim je tu "Divlje meso", makedonskog dramatičara Gorana Stefanovskog i Narodnog pozorišta Sarajevo, u režiji Dine Mustafića, predstava koja nas pita jesu li ovi prostori doista "prostori zaostalosti", a Europa prostor napretka i uspjeha, ili tako uspostavljena relacija ima i svoje naličje. Slijedi "Daleka zemlja", Arthura Schnitzlera i Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, u režiji Anice Tomić. Ova tragikomedija o "nepodnošljivoj lakoći postojanja" jednog svijeta koji izumire i koji će ubrzo zauvijek nestati u ratu, govori o licemjerju kao društveno prihvaćenom ponašanju te njegovim posljedicama i razdirućem učinku na svijest i moral pojedinca. Nakon zagrebačkog HNK, na redu je Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca iz Rijeke, sa "Životinjskom farmom" Georgea Orwella, u režiji Andrása Urbána. "Životinjska farma" predstava je izuzetne kolektivne energije, jakih simbola i naglašene političnosti, glasna i direktna, satkana od "buke i bijesa", pokreta i pjesme. Slijedi kazalište domaćin s "Kolovozom u okrugu Osage" Tracyja Lettsa, u režiji Slađane Kilibarde, gdje je oko Pulitzerom nagrađene drame okupljena vrsna glumačka ekipa, u čijem su središtu žene nekoliko generacija. Nakon predstave GDK "Gavella", zagrebačka će publika na 30. "Gavellinim večerima" moći pogledati Ibsenovu "Heddu Gabler", u produkciji Slovenskog narodnog gledališča iz Maribora, u režiji Mateje Koležnik. Očišćena do srži sukoba upisanih u vlastito tkivo, u scenografskom rješenju koje uvelike uvjetuje i način igre, ova "Hedda Gabler" prati se kao triler, a doživljava kao egistencijalna drama s elementima tragedije. Pretposljednja predstava Festivala najbolja je predstava ovogodišnjeg "Sterijinog pozorja", gdje je osvojila i glumačke nagrade, kao i nagrade za režiju i scenografiju - "Kazimir i Karolina" Ödön von Horvátha i beogradskog Ateljea 212, u režiji Snežane Trišić. I za kraj, na svečanom zatvaranju Festivala, nakon dodjele nagrada, bit će prikazana još jedna predstava beogradskog Ateljea 212, ponovno Lettsov "Kolovoz u okrugu Osage", u režiji Ljiljane Todorović. Kako je taj naslov i tamošnja uspješnica, s izuzetnom glumačkom podjelom, bit će zanimljivo usporediti dva "Osagea", nastala u dvije kazališne kuće, te tako zatvoriti još jedno, nadamo se uspješno i za gledatelje zanimljivo i poticajno, izdanje "Gavellinih večeri".