Redatelj: Dražen Ferenčina
Prevoditelj: Boris B. Hrovat
Dramaturginja: Ana Prolić
Scenograf: Stefano Katunar
Kostimografkinja: Marita Ćopo
Autor glazbe: Renato Švorinić
Oblikovatelj svjetla: Zdravko Stolnik
Jezična savjetnica: Đurđa Škavić
Slikarski radovi: Marta Crnobrnja
Kiparski radovi: Miljenko Sekulić
Suradnik za video: Aleks Katunar
Autor fotografija: Jasenko Rasol
Vizualni identitet predstave: Vanja Cuculić / Studio Cuculić

Igraju:
Filumena Marturano: Anja Šovagović Despot
Domenico Soriano: Dražen Kühn
Alfredo Amoroso: Zoran Gogić
Rosalia Solimene: Perica Martinović
Diana: Anja Đurinović Rakočević
Lucia, sobarica: Natalija Đorđević
Umberto: Nenad Cvetko
Riccardo: Amar Bukvić
Michele: Nikola Baće
Odvjetnik Nocella: Đorđe Kukuljica
Svećenik: Ivan Grčić

Inspicijentica: Snježana Majdak
Šaptačica na probama: Andrea Glad

Prva proba: 14. ožujka 2016.
Premijera: 7. svibnja 2016.

Predstava traje sat i 30 minuta, bez pauze.

Rasna melodrama, ili "dramska komedija", glumca i dramskog pisca, scenarista i pjesnika, Eduarda De Filippa, jedne od ključnih osobnosti talijanskog teatra 20. stoljeća, u svoje središte postavlja lik žene čija dvojnost karaktera zbunjuje i opčinjava. Lik Filumene, na pozornici i na filmu, igrale su mnoge velike glumice, a gledateljima je vjerojatno najpoznatija filmska interpretacija Sofije Loren u "Braku na talijanski način", gdje joj je partner bio Marcello Mastroianni. Pored samog De Filippa, "Filumenu Marturano" režirali su Vittorio de Sica, Franco Zeffirelli, Laurence Olivier i mnogi drugi, vraćajući se tekstu iz kojeg ključa "neiscrpna životna energija i vječna iskonska snaga Mediterana". Grešnica i pokajnica, divlja i nježna, strastvena i ranjiva, Filumena Marturano izmiče klasičnom poimanju "moralnog", a drama nas provocira svojom neuhvatljivošću i odbijanjem da stvari proglasi točnima ili ispravnima, dobrima ili zlima. Za De Filippa sadržaj je važniji od forme, a srce snažnije od razuma, pa bi i ova "Filumena", u režiji Dražena Ferenčine, ponajprije trebala biti predstava jakih osobnosti, usredotočena na odnose i emocije, zaronjena u oprečnosti jednog "suludo životnog podneblja"...

"Jedna od svakako snažnijih i dojmljivijih scena čitave predstave koja prenosi snažne emocije na publiku jest ona s njenom glazbenom dionicom gdje do izražaja dolaze vokalne mogućnosti Šovagović Despot. Dražen Kühn dobro funkcionira u kombinaciji s ostalim glumcima, uvjerljivo donoseći na pozornicu širok spektar Domenicovih emocija koje proizlaze iz njegovog fokusa na prošlost i nostalgije, a u izgradnji takvih dispozicija pomažu mu sporedni likovi koje vješto uprizoruju Perica Martinović, Zoran Gogić i Natalija Đorđević. Cvetko, Bukvić i Baće odlično se snalaze u ulogama Filumeninih sinova. Osim što odlično glume svoje zadane uloge, pojedinačno ostvaruju dobru komunikaciju na pozornici i njihova je interakcija prirodna tako da s lakoćom i zavidnom realističnošću prikazuju širok spektar međusobnih razlika, a kasnije i sličnosti. Ponajviše iznenađuje mladi Nikola Baće koji izvrsno uprizoruje vodoinstalatera, unoseći pravu svježinu na pozornicu i jedan pravi duh Napulja." (Marko Vrančić, Ziher.hr)

"Inteligentno izrugivanje društvenim konvencijama uobličeno je kao lagana predstava na razmeđi romantične drame i komedije (…) Uloga Filumene, strastvene i borbene žene, privlačan je glumački zadatakkoji je sjajno ponijela Anja Šovagović Despot, i istovremeno bila ogledalo licemjernog društva koje ljude sudi po položju a ne dobroti duše. Filumena kao lik, ali i predstava, sama se izborila za dugotrajnu egzistenciju…" (Gordana Ostović, Hrvatski radio)