Večeras su dodjelom nagrada zatvorene 29. "Gavelline večeri". Od ove sezone koncepcija festivala u Frankopanskoj je promijenjena, a izmijenjen je i termin održavanja "Gavellinih večeri", koje odsad pratimo u prosincu. Dosadašnji festival najboljih hrvatskih predstava postao je regionalnim festivalom, pritom ostajući i pregledom najkvalitetnijih ostvarenja hrvatskog kazališta u protekloj sezoni, koje smo ove godine gledali u odabiru teatrologinje Nataše Govedić.Najboljim naslovima hrvatskih kazališta pridodane su tri regionalne uspješnice, dobitnice nagrada za najbolju predstavu na festivalima Borštnikovo srečanje (Slovenija), Sterijino pozorje (Srbija) i Susreti kazališta / pozorišta (Bosna i Hercegovina), a tu su i tri ponajbolje studentske produkcije, prikazane izvan konkurencije, uoči festivala, pod zajedničkim nazivom "Gavella: povjerenje u sebe i svoj zadatak". Dobitnike pet nagrada - za najbolju žensku i najbolju mušku ulogu te režiju, za najbolju predstavu u produkciji kazališta iz Republike Hrvatske i za najbolju predstavu festivala - odabralo je prosudbeno povjerenstvo, u kojem su ove godine Mira Muhoberac, Samo M. Strelec i Goran Grgić. Nagradu za najbolju predstavu Gavellinih večeri 2014. i nagradu za najbolju predstavu u produkciji kazališta iz Republike Hrvatske 2014. ove godine osvaja predstava "Amerika" Franza Kafke u režiji Janusza Kice i koprodukciji GDK "Gavella" i HNK Ivna pl. Zajca iz Rijeke.Nagradu za najbolju režiju Gavellinih večeri 2014. osvaja Janusz Kica za režiju predstave "Amerika", najbolji glumac je Živko Anočić za ulogu Karla Rossmana u predstavi "Amerika", a najbolja glumca je Nina Ivanišin za ulogu Lenke u predstavi "Svadba" Rudija Šeliga, u režiji Jerneja Lorencija i produkciji SNG Drama iz Ljubljane.U obrazloženju prosudbenog povjerenstva između ostalog stoji: "Zahvaljujući tekstu, režiji i izvrsnoj glumi cijelog ansambla i glumačkom pothvatu Živka Anočića, "Amerika" postaje emotivna, topla predstava koja promiče temeljno Gavellino redateljsko i pedagoško načelo: suigru. Suigrom između sebe, u trenutku kad je velik broj predstava u hrvatskom glumištu prepoznatljiv kao en face sučeljavanje na prosceniju s gledateljima, glumci i stvaraoci realiziraju blagu suigru između vrhunskoga teksta i publike istražujući arhetipske mogućnosti kazališne umjetnosti. Od početka do kraja, s početkom u brodskoj utrobi, a završnicom u utrobi Oklahomskoga kazališta, "Amerika" traktat o samoći u kontekstu otuđenosti pretvara u traktat o samoći u prisnosti koji otvara nove mogućnosti kazališne suigre i potpunu posvećenost vlastitu pozivu kao izazovu ispitivanja dubine kuće bitka." Imali smo priliku pogledati osam predstava, sedam u konkurenciji te jednu, onu na zatvaranju Festivala, izvan konkurencije. 29. "Gavelline večeri" zatvorene su izvedbom predstave "Misterij buffo" Vladimira Vladimiroviča Majakovskog, u režiji Aleksandra Popovskog i izvedbi Slovenskog narodnog gledališča Drama iz Ljubljane.