GDK "Gavella", Narodno pozorište Sarajevo, Internacionalni teatarski festival MESS i Srpsko narodno pozorište iz Novog Sada

Redatelj: Kokan Mladenović
Asistent redatelja: Igor Pavlović
Dramaturzi: Mina Petrić, Dubravko Mihanović
Scenografkinja: Marijela Margeta Hašimbegović
Kostimografkinja: Marita Ćopo
Autorica glazbe: Irena Popović Dragović
Suradnica za scenski pokret: Amila Terzimehić
Scenski govor: dr. Dejan Sredojević

Igraju:

Merima Lepić Redžepović
Aldin Omerović
Saša Krmpotić
Maja Izetbegović
Sven Šestak
Tena Nemet Brankov
Ivan Grčić
Nikola Baće
Aleksandra Pleškonjić
Darko Radojević
Stevan Uzelac
Igor Pavlović
Darko Cvijetić

Prva proba: 16. svibnja 2022. u Zagrebu
Premijera u Novom Sadu: 10. rujna 2022.
Premijera u Sarajevu: 9. listopada 2022.
Premijera u Zagrebu :studeni 2022.

GDK "Gavella", Narodno pozorište Sarajevo, Internacionalni teatarski festival MESS i Srpsko narodno pozorište iz Novog Sada

U suradnji naše kazališne kuće sa sarajevskim Narodnim pozorištem, Internacionalnim teatarskim festivalom MESS i Srpskim narodnim pozorištem iz Novog Sada, na pozornicu stiže jedna od onih priča "koja je morala biti ispričana"... Kako je zapisano na koricama ovog romana, "književnost Darka Cvijetića hrabar je i uzaludan trud da se razumije drugog i da se ima srca za njegovu patnju". I doista je tako; Cvijetić u "Što na podu spavaš" progovara o temi odlaska vojnika JNA iz kasarni '90-ih, u ovom slučaju one sarajevske, i to čini na sebi svojstven način: ne zauzimajući stranu, a progovarajući o užasu rata, o ljudima poput nas, nerijetko još neodraslima, koji su se zatekli u nečem većem od njih samih, gurnutima u nasilje koje je, kad jednom krene, silno teško zaustaviti. Priča "Što na podu spavaš" čita se u jednom dahu, s knedlom u grlu i nevjericom u prisjećanju na vremena koja su nas, nedavno, okrutno podsjetila na to što smo možemo napraviti onima s kojima smo dugo živjeli u, možda prividnom, miru. Ispisan kao niz obraćanja u prvom licu, ovaj roman, koji će na sceni oživjeti u dramatizaciji i režiji Kokana Mladenovića te igri sarajevskih, novosadskih i zagrebačkim glumaca, stvara nam osjećaj da osluškujemo mnogoglasno mnoštvo, pritom nikada ne gubeći fokus i emocionalnu ekspresiju. Cvijetićeva političnost nadilazi nacionalne poglede, ona je u svojoj iskrenoj zagledanosti u one koji su stradali humana i svačija...