GDK "Gavella", Pandur.Theaters, Grad Teatar Budva, Kazalište Ulysses, Ohridsko leto i Mittelfest

Redatelj: Tomaž Pandur
Dramaturginja i asistentica redatelja: Livija Pandur
Scenografija: NUMEN
Kostimografkinja: Angelina Atlagić
Glazba: Silence (Boris Benko i Primož Hladnik)
Koreograf: Ronald Savković

Oblikovanja svjetla: Tomaž Pandur
Jezična savjetnica: Đurđa Škavić
Asistentica kostimografkinje: Marita Ćopo
Fotograf predstave: Aljoša Rebolj
Vizualni identitet predstave: Vanja Cuculić / Studio Cuculić

Prijevod drame "Kaligula" Alberta Camusa: Petar Selem i Daša Bradičić

glumci:

Livio Badurina
Sven Medvešek
Hrvoje Klobučar
Dijana Vidušin
Sven Šestak
Ozren Grabarić
Filip Križan
Vedran Živolić
Igor Kovač
Silvio Vovk

Premijera: 12. rujna 2008.
Posljednja izvedba: 2. listopada 2010.
Broj izvedaba: 42

Koprodukcija u kojoj pored GDK "Gavella" sudjeluju i kazališta te festivali - Pandur.Theaters, Grad Teatar Budva, Kazalište Ulysses, Ohridsko leto i Mittelfest - umjetnike iz raznih zemalja okuplja oko Camusovog naslova, predloška za autorski prikaz jednog od najozloglašenijih, ali i najzagonetnijih rimskih careva, njegovih sumnji, zebnji, ushita i nadanja, no ponajprije - opsjednutosti Mjesecom. "Kaligula je sanjao carstvo nemogućega. Carstvo u kojemu su Istok i Zapad organski spojeni u jedno. Carstvo u kojemu će znanja i mudrosti drevnog Egipta služiti slavi i veličini Rima. Carstvo u kojemu će ljudi imati onoliko prava koliko imaju sposobnosti, pa će u tom carstvu i oslobođeni rob Helikon imati više prava od nekih senatora, glupljih od Kaligulinog konja. Carstvo u kojemu će biti moguće da palače i hramovi plutaju na površini jezera, i u kojemu će biti moguće učiniti Mjesec dijelom tog golemog, jednog Carstva.", zapisano je uz ovu predstavu, nastavak Pandurovog istraživanja mogućnosti "teatra snova".

"...nova, čudesna predstava Tomaža Pandura... suradnja je kreativnih snaga iz Slovenije, Crne Gore, Hrvatske i Makedonije, koja dokazuje da je moguće efikasno i autentično premostiti etničke i jezične barijere. Prilagodivši Camusovu dramu, Pandurov "Kaligula" oblikuje pejzaž izvan vremena i prostora... Kroz lik imperatora - Gaja Julija Cezara Germanika koji je, zahvaljujući Svetonijevoj biografiji, poznat po svojoj okrutnosti, ekscentričnosti i nepostojanosti - prepoznatljive ljudske osobine, poput zavisti ili pak sklonosti hedonizmu i patnji, silovito izbijaju na površinu."
(Omar Manini, "Connessomagazine")

"Sinoćnja premijera iznjedrila je kod nas teško dostižan ideal. Tomaž Pandur i ekipa svojim "Kaligulom" postavili su visoke standarde, uprizorivši kazalište snova koje gledatelja "utapa", začaravši ga savršenstvom režije i izvedbe kompletnog ansambla, nevjerojatno dojmljivom scenografijom i magijskom igrom glazbe i svjetla. Pokazavši kako postići da gledatelj bar na tren - dohvati Mjesec!" (Elizabeta Hrstić, SEEbiz)

"Ono što je Pandurovo kazalište svih ovih godina održalo svježim i originalnim jest iskreni i beskompromisni pristup stvaranju; dobija se dojam kako je osebujni Slovenac jedan od rijetkih redatelja na ovim prostorima koji režiranje shvaća isključivo kao gotovo mazohističko uprizorenje vlastitih vizija." (Matko Botić, KULISA.eu)

"Na fantastičnoj sceni glumci igraju u vodi. Njihovi se likovi ogledaju u "Kaligulinom jezeru Nemorenzis" i postaju sjenke njegovih plutajućih palača i hramova (vrhunska scenografija koju potpisuje NUMEN). U tom eklektičnom, a istodobno komornom prostoru, suputnici postaju Camus i Kaligula, vrijeme Rima, Camusovo vrijeme, ali i stvarno vrijeme trajanja
predstave. Bilježenje stvarnog vremena (glumci u nekoliko navrata izvješćuju o točnom vremenu) najlucidniji je dio "Kaligule". Multiplicira se glumačka igra, ali i istodobno "semplira" proizvodnja nove istine, problematizira medijska manipulacija, teror, totalitarizam i Kaligulinog i Camusovog i ovog našeg vremena." (Bojana Ćustić Juraga, "Glas Istre")
"Zalog najnovijeg "Kaligule" predstavljaju glumci. ... Čitavu glumačku ekipu valja pohvaliti zbog posvećenosti Pandurovu projektu, kao i zbog pristanka da istražuju dosad neiskušane mogućnosti vlastite glumačke kompetencije." (Nataša Govedić, "Novi list")