gradsko dramsko kazalište
Gavella

KOPRODUKCIJA GDK "GAVELLA" i HNK U ŠIBENIKU

Redatelj: Dario Harjaček
Prevoditelj: Dubravko Torjanac
Adaptacija teksta: Dario Harjaček i Dubravko Mihanović
Dramaturški suradnik: Dubravko Mihanović
Scenografi: Iva-Matija Bitanga i Leo Vukelić
Kostimografkinja: Sara Lovrić Caparin
Autori glazbe: Pavao Miholjević i Jura Ferina
Oblikovatelji svjetla: Zdravko Stolnik i Joško Bakula
Jazična savjetnica: Đurđa Škavić

Lica:

HEINRICH: Jakov Bilić
ANGELIKA: Barbara Nola
SABINA: Antonija Stanišić Šperanda
ROBERT: Amar Bukvić
PATRICIJA: Bojana Gregorić Vejzović
HANS: Zoran Gogić
FRANK: Sven Šestak
MARIJA: Ivana Bolanča

Inspicijentica: Ana Dulčić
Šaptačica na probama: Andrea Glad

Prva proba: 09.listopada 2012.
Premijera u HNK u Šibeniku: 14. veljače 2013.
Premijera u GDK "Gavella": 01. ožujka 2013.

Liberalni kapitalizam za jednog od najboljih suvremenih njemačkih dramatičara, Rolanda Schimmelpfenniga, nemilosrdan je i okrutan sustav, koji jede svoju djecu. Glavni imperativ - uspjeti - za onoga tko mu se ne poda nužno znači i raditi čitav dan, biti usamljen, nemati obitelj ili je zanemarivati, biti duhovno prazan... Pobjeći odatle žele svi, no mogu tek odabrani, kod Shimmelpfenniga, vrlo zanimljivo, bježeći u Indiju, koja je ovdje i i težnja, i simbol, i tlapnja. A da bi tamo dospjeli, Angelika, Sabina, Robert, Patricija, Hans i Frank spremni su na sve, jer i tako više nemaju što izgubiti... Precizan, britak, slojevit i komunikativa, "Push Up" je dramski obračun s ideologijom Zapada, koju dovodi u pitanje, ironizira je i ismijava, zagledan u naličje blagostanja. U režiji Darija Harjačeka, koji je na našoj sceni već uspješno postavio Špišićevu "Alabamu", "Push Up" je i "gozba za glumca", ispisan u silno glumstvenoj kombinaciji ispovjednih monologa i staccato dijaloga, što kao da nalažu da ih se izvodi beskompromisno i virtuozno.

"Njemački dramatičar startao je "u sridu" (...) Redatelj mlade generacije već je ime koje dovlači publiku u kazalište." (Ana Lendvaj, Večernji list)

"Galerija Schimmelpfennigovih likova sondira različite vrste karijerizma, od mladenačke potrebe da se što prije stigne do što većeg luksuza preko predumirovljeničke želje da se dokaže vlastita nezamjenjivost u firmi (ili čak posve nadigra ideja mirovine), ali provodna nit svih ovih korporativnih jurišnika usko je povezana s mnogo širim političkim programiranjem: imperativom što veće zarade. (...) Najprovokativnije su Antonija Stanišić Šperanda i Barbara Nola, u svojim ulogama ogorčene i otuđene do te mjere da se čini da ih jedino ljutnja može zakratko trgnuti iz mehanike učinkovitih korporativnih kotačića." (Nataša Govedić, Novi list)

"Komplimente valja uputiti mladom redatelju Dariju Harjačeku za studiozan rad s glumcima, čime je postignuta kvalitativna ujednačenost ansambla, i to na visokoj razini (...)." (Boris B. Hrovat, Vijenac)